12 Kasım 2012 Pazartesi

Gecikmiş Gezi Yazısı 2 " Canlı Balık Restaurant Amasra "

Uzun zamandır Batı Karadeniz turu yapmak istiyordum ve bir araya gelmesi hayal olan bir grupla J bu sene oraları görme fırsatım oldu. Ne kadar inanılmaz olduğundan bahsetmeyeceğim. Bu tarz yerleri gördükçe İstanbul’da yaşamaktan nefret ediyorum. Sanırım bu cümle yeterli oldu nasıl bi yer olduğunu anlatmam için J Hayatımda yediğim en güzel hiç abartmıyorum ciddi anlamda en güzel balığının yapıldığı yeri sizlerle paylaşmadan edemedim. Kime Amasra'ya gidiyoruz desek ilk " Salata ye mutlaka " diyorlar ikinci olarak
" Bunu Mustafa Amcanın yeri Canlı Balık Restaurantında yemelisin " diyorlar. Bizde bu kadar kişi aynı şeyi diyorsa vardır bir hikmet dedik ve rezervasyon yaptırmak istedik tabi bayram olduğu için rezervasyon almıyorlar erken gelen kapar mantığı J Erken gitmemize rağmen hiç yer yoktu yaklaşık yarım saat bekledikten sonra şansımıza en güzel masaya bizi aldılar. Bazen böyle ballı oluyoruz. Size çok samimi söyleyebilirim ki burda yediğim herşeye bayıldım özellikle bu yaşıma kadar yediğim balıklar balık değilmiş. O kadar taze ve lezzetliydi ki artık yediğim hiçbir balığı beğenemiyorum L
Biz barbun tava ve ızgara hamsi ısmarladık. Hamsiyi değişik bir sosla pişirmişlerdi. Domates soslu gibi ama balığa çok değişik ve çok lezzetli bir tat katmıştı. Porsiyonlarında da çok bonkörler hiç ekmeksiz sadece balıkla doyduk. Amasra’nın o meşhur salatasıda ününü hakediyor. Salata neli derseniz herşeyli :) malzemeleri ayıramıyorsunuz bile J Üzerine yediğimiz ballı yoğurtta çok tavsiye edildi hakikaten çok başarılıydı. Masada yok yoktu gece boyunca mezeler, arasıcaklar, bolca balık ve alkol vardı tabiki ( yaklaşık 3’er kadeh )
Bu kadar lezzetli yemekler ve restaurantın denize sıfır bir konumda olması heralde hesaba yansır diye beklerken şaka gibi bir rakam ( kişi başı 40 TL ) ödeyip çıktık. Canlı Balığa sadece yemek yemek için bile gidilebilir. Bu lezzeti umarım hiç bir zaman bozmalar.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder