20 Temmuz 2012 Cuma

Kalamarlı Patlıcanlı Mücver

Gümüşlük club'ta Şake teyzenin elinden yediğim kalamar mücveri eve döner dönmez tadını aldığım kadarıyla denemeye karar vermiştim. Şake Teyze tariflerini her aşçı gibi paylaşmıyor ne yazık ki :( bende burada olduğu gibi yazıyorum bir ikileme düştüm :p Akşam menümüzde balık ızgara olduğu için bu ara sıcak şahane yakışır diye düşündüm. Aslında aşağıdaki tarif yediğim mücver ile pek alakası yok. Bu şekilde yapmak geldi içimden fakat çok lezzetli bulmadım malzemelerin içinde sadece patlıcan olması çok ağırlaştırdı mücveri. Bir dahaki sefere içine başka malzemelerde katarak daha lezzetli bir hale getirmeye çalışacağım. Sizde yaratıcılığınızı kullanarak farklı malzemelerle şaşırtıcı lezzetler ortaya çıkarabilirsiniz. Buyrun kendimce hazırladığım tarif...

Malzemeler

- 1 küçük kalamar
- 2 bostan patlıcan
- 1 yumurta
- yaklaşık 5 çorba kaşığı un
- 7 diş sarımsak
- tuz
- karabiber
- pulbiber
- kızartma için yağ

Temizlediğimiz kalamarlarımızı küçük küçük doğruyoruz 1 saat soda ile birlikte ovarak terbiye ediyoruz daha sonra biraz haşlıyoruz. Diğer bir tarafta patlıcan ve sarımsaklarımızı közlüyoruz içlerini çıkarıp ezme kıvamına getiriyoruz. Kalamarları, yumurta, un ve baharatları ekliyoruz. Çorba kaşığı ile sulu malzemeden alıp kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz. Afiyet olsun.

Dipnot : Kalamarları haşladığım için biraz sertleşti ızgarada pişirip mücvere eklerseniz daha yumuşak olabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder