1 Temmuz 2012 Pazar

Çikolatalı muzlu pasta

Mertcanın doğumgünü bende hediye olarak güzel bir pasta yapmak istedim. İlk defa deneyeceğim için geniş bir araştırma yaptım. İnternette bir sürü pandispanya ve  krema tarifi mevcut. Ben severek takip ettiğim Müge Hüner'in tariflerine çok güvendiğim için onun tarifini kullandım. Bir adım daha zorlaştırıp Eminönü'nden şeker hamuru almıştım esprili bir pasta olsun istedim mertcanada bu yakışır zaten :) Sonuç çok lezzetli oldu fakat pandispanyası biraz kalın kaldı o yüzden benim tavsiyem pandispanyanızı 3’e bölmek çünkü ben 2 ‘ye böldüm. Ve bol kremalı seviyorsanız krema tarifindeki ölçüleri 2 katına çıkarıp yapın bana biraz az geldi 3’e böleceğiniz içinde daha fazla kremaya ihtiyaçınız olacak. Herkes çok beğenerek yedi bu da beni fazlasıyla mutlu etti. İnsanların yüzünü küçük şeylerle gülümsetebilmek çok mutluluk verici. J

                                                   


Dipnot:Ben pandispanyamı kolaylıkla katlara ayırabilmek ve çok daha lezzetli olması için bir gün önceden pişirdim.

YOĞURTLU KAKAOLU PANDİSPANYA (24 cm'lik kalıp için)

· 4 Adet Yumurta
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
· 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
· 2 Yemek Kaşığı Kakao
· 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Paket Vanilya


· Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.
· Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.
· Toz malzemeleri  eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
· Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. 



BİTTER ÇİKOLATALI PASTACI KREMASI

  • 3 Su Bardağı Süt
  • 1 Çay Bardağı Şeker
  • 1 Çay Bardağı Un
  • 1 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
  • 2 Adet Yumurta Sarısı
  • 200 Gr. Bitter (Kuvertür) Çikolata

Çikolata hariç, tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyun. Orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başlayınca, (göz göz olunca) bir iki kez karıştırıp, ocağın altını kapatın. Çikolatayı ekleyip ve hızlıca karıştırarak, çikolatanın iyice erimesini sağlayın. Karışım ılınıncaya kadar ara ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayın. Ama dediğim gibi kreması sanki bana hem içi hemde üzeri için az geldi o yüzden tarifteki ölçüleri 2 katına çıkarın bol bol krema olsun elinizde kalırsada problem değil o kadar lezzetli ki kaşık kaşık yiyebilirsiniz. Nutella lezzetinde diyeceğim başka birşey demeyeceğim J
Evet şimdi elimizde ne var ?  pandispanyamız hazır ve çikolatalı pasta kremamız diğer yandan pastanızı neli yapmak istiyorsanız meyvenizi doğrayın ben bol muzlu yaptım. Pastayı 2’ye ayırıyoruz ( tavsiyem 3’e ayırmanız ) ortasına çikolatalı pasta kremasını ve muzları ekliyoruz üzerine kekin diğer yarısını koyuyoruz ben şeker hamuru ile süsleyeceğim için üzerine krema koymadım. Sonrası sizin yaratıcılığınıza kalmış J İlk şeker hamuru denemem olduğu için biraz şekilsiz oldu ama bence şirindi :)) Afiyet olsun...


                                    
                                    
                                               
                            Pastanın üzerinde yaptığım figürler ne kadar benzemesede damlışım ve mert :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder