2 Mayıs 2012 Çarşamba

Soslu Fırın Tavuk

Bugün buzlukta ne var diye şöyle bir baktım evde olan malzemelerden birşey yapmak istedim dışarı çıkıp alışveriş yapmak için fazla tembel bir günümdeyim çünkü. Dolapta tavukları görünce fırında nar gibi kızarmış tavuk herkesi mutlu eder diye düşündüm.
Sonuç mu tabiki mutlu tavuk = mutlu yiyiciler J
Bu arada bu tavuğun tadı sanki biraz Wienerwald tadında oldu valla ben değil yiyiciler söyledi J




-          4 adet tüm but
-          1 çorba kaşığı domates
-          1 çorba kaşığı  biber salçası
-          2 çorba kaşığı hardal
-          Yarım çay bardağı sıvıyağ
-          Yarım çay bardağı su
-          Yarım çay bardağı chili sos (  eğer yoksa 2 çorba kaşığı bal )
-          1 çay kaşığı köri, karabiber, tuz


İlk önce tavukları temizleme işlemini yapıyoruz ( Ben derilerini çıkarıyorum malum zararlı ama bence çıkarmasanız daha lezzetli olur ) derilerini çıkardıktan sonra bol suda yıkıyoruz. Ayrı bir tabakta tüm malzemeleri karıştırıp tavukların üzerine döküyoruz. Yaklaşık 1-2 saat bu sosun içinde marine edelim ( sosun içinde ne kadar beklerse o kadar lezzetli olur ) . Fırın tepsisine tavukları alalım kalan sosu tavukların üzerine dökelim önceden ısıttığımız 180 derecelik fırında yaklaşık 45 dk. pişirelim. Tavukları servis tabağına alalım tepside kalan sosuda üzerlerine gezdirelim. Yemi yemiii... :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder