14 Mayıs 2012 Pazartesi

İtalya Yemek Turu

Su gibi geçti. Etkisinden ve yorgunluğundan kurtulamadım henüz. Günde yaklaşık 10 km yürüyorduk. Bilmediğin bir şehrin bu kadar da tarihi yerlerin tadı ancak bu şekilde çıkıyordu. Yemeklerine gelince açıkcası hayal kırıklığı oldu. Hayatımda yediğim en güzel pizza bu diyeceğimi düşünürken özelliksiz pizzalar yedik. Makarnaları için aynı şeyi diyemeyeceğim gerçekten başarılıydılar. Turumuz ilk olarak Venedikte başladı orda yediğim şeylerden memnun kalmadığım için pas geçiyorum :) Venedikte çok görülmesi gereken bir yer değilmiş zaten 1 gün bile yeter. 2. durağımız Floransa oldu. Küçük, tarihi eserlerle dolu bir şehir ulaşımda çok rahat. Gitmeden birkaç ön çalışma yapmıştım ama açken oraları aramak ta bir işkence birde yanınızda huysuz birileri varsa :) o yüzden bundan sonra kendi keşfimi kendim yapacağım internetten araştırma yapmayacağım. Daha süpriz dolu olur diye düşündüm. Floransa'da 2 günde aynı yerde yemek yedik ilk gün lezzetli olunca ikinci günde çok vakit kaybetmek istemedik. - Da Imatti - pizzasıda etide oldukça lezzetli ve doyurucuydu. 1 litrelik biralarıda şahane bardağı kaldırmak bir hayli zordu ama napalım söz konusu bira olunca :) Et menüsü 25 Euro ( 600 gr t-bone, salam tabağı ve 1 kadeh şarap ) 1 litrelik bira 11 euro pizzaları 7 ile 13  euro arasında değişiyor.



Onca yemeğin ardından 1733 yılından beri Piazza Della Republica meydanında hizmet veren - Gilli -pastanesine gittik.Tiramisu'su bir harika yanınada bir akşam üstü içkisi Negroni ( çok beğenmedim çok acı geldi bana ) yanında aperatif yiyeceklerle servis ediliyor. Çok lezzetliydi fakat biraz pahalı 2 tiramisu bir negroni 28 Euro.Dell

ve son durağımız Roma büyülü şehir resmen aşık oldum doyamadım kopamadım arkasından bakakaldım
:( Tekrar ve tekrar gitmek istiyorum tarihini anlatmama gerek bile yok her sokak her köşe her köprü süprizlerle dolu. Her seferinde sizi şoka sokmasını eğlendirmesini etkilemesini çok iyi biliyor. Roma'da da iki gün aynı yerde yemek yedik - Ciro & Ciro - Pizza ve makarna denedik. Pizzalar yine standart lezzete sahip zaten pizza fiyatları tüm restaurantlarda hemen hemen aynı. 6 ile 13 euro aralarında değişiyor. Ama ikinci gün yediğim deniz mahsüllü makarnası ( ki restaurantın özel yemeği) inanılmaz lezzetli ve görseldi. Aklımda kalan en çarpıcı şey buydu. Fiyatıda 15 Euro yanında da Chianti şarabı ( 20 euro ). Bu arada İtalya'da garsonlar için çok kaba suratsız dediler fakat şansımıza gittiğimiz tüm yerlerde çok sempatik, güleryüzlü ve İstanbul'a gelmiş yada gelmek isteyenlere rastladık.



ve sonunda geldim dondurmalara Pisa'da - La Borsa - şahane. Roma'da - San Crispino - Fıstık ve çikolatalısı muhteşem. - Della Palma - belki 40 farklı çeşitin arasında 15 dakikamı harcadım ama yine de karar veremedim sonunda nutellalı ve limoncello'dan yana kullandım tercihimi fıstıklısı hiç güzel değildi yemediğim diğer seçeneklerde aklım kalmadı değil. Dondurmanın topu 1- 1,5 euro arasında değişiyor fakat porsiyonları oldukça büyük yani tam benlik :)


Roma'da gezerken Via Della Pace sokağını bulmanızı şiddetle tavsiye ederim. Roma'nın Taksimi resmen salaş sokak barları, sokak çalgıcıları, ucuz içkiler tekila shot 3,5 euro kokteyller 6 euro fakat belli bir saate kadar 4,5 euro. Biz - Vino Olio Liquori' da - oturduk Roma'daki en keyifli anımdı. Çok çok güzeldi... Roma için 2 tatil planımı yapmaya başladım bile herkes en azından 2-3 gününü burada geçirmeli hem gözleri hem midesi hemde ruhu bayram etmeli...

1 yorum:

  1. canımın içi eğlenmene çok sevindim..inşllah yine gidersin bir gün..mademki romada aklın kaldı ayrılamadın...hiç bir şey değilde o makarna tabağında aklım kaldı...çok nefis görünüyor...daha güzel yerleri keşfetmen dileğiyle canım..:))

    YanıtlaSil