22 Nisan 2012 Pazar

Karışık Pizza


Bugün büyük bir derbi vardı malum ve bana maçı izlemek yasak neden? Uğursuzluk getiriyormuşum Fenerbahçe’ye J işin esprisini yapıyor sevgilim fakat bazen ben bile gerçeklik payı olabileceğini düşünmüyor değilim. (İyikide izlememişim 2-1 aldık maçı J ) Madem yasak bana maç izlemek bende kendimi  oyalayamak için futbol maçına yakışır bir menü hazırlamak istedim. Bu menüde ne olabilir tabiki Pizza J

Pizzayı çok çok severim hatta İtalya’ya nerdeyse sadece pizzalarını tatmak için gitmek istiyorum desem abartmış olmam. O yüzden bu kadar sevdiğim bir yemeği çok iyi yapmak en büyük isteğim. İnternette araştırırken Mezzaluna’nın Executive Şefi Antonio Lombardi’nin

( halen öyle mi bilmiyorum ) tarifini bulunca hemen denemek istedim. İlk denememe göre başarılı oldu arkadaşlar iştahla yediler. Tabi bir kaç eksiğim var onu tarifi anlatırken bahsedeceğim. Birde hamur açmak zormuş kollarım hamladı çok hırsla açmışım hamuru sanırım. Açılacaksın dedim sanaaa J

PİZZA HAMURU 

-          1 kg un
-          400 ml ılık su
-          Tuz
-          1 çorba kaşığı zeytinyağı
-          1 çorba kaşığı kuru maya
-          1 çorba kaşığı şeker 

DOMATES SOSU

-          5-6 adet domates rendesi
-          5-6 dış sarımsak
-          5-6 çorba kaşığı zeytinyağı
-          Kekik, fesleğen
-          Tuz



Tarife göre hamuru önceden hazırlayıp buzdolabında 1 gün bekletmenizi söylüyor fakat benim fazla zamanım olmadığı için sabahtan hazırladım hamuru yapmadan bir saat öncede oda sıcaklığında beklettim. Şimdi bu kısa bilgiden sonra hamurun yapımına geçelim. Ilık suyun içine mayayı, şekeri koyup mayanın harekete geçmesini bekleyelim yaklaşık bir 15-20 dakika kadar. Daha sonra karışıma zeytinyağı, tuzu ekleyip, derin bir kaba koyduğumuz 1 kg unun üzerine dökelim pürüzsüz bir hamur kıvamına gelene kadar yoğuralım. Ben ilk hamur denemem olduğu için hamuru homojen bir kıvama getirene kadar zorlandım açıkcası J

( uğur’un yumrukları yaptığı katkıya ayrıca teşekkür ederim J ). Eveet hamuru hazırladık üzerine streç çekip dolaba kaldırdık. ( sanırım bir dahakine dolaba kaldırmayacağım soğudu için baya sertleşmişti açmak bir hayli zor oldu ).

Şimdi hamurumuzun tabanına süreceğimiz domates sosunun yapalım. Domateslerin kabuklarını soyup rendeliyoruz. İlk önce tavaya zeytinyağı ve rendelenmiş sarımsakları koyalım yağın içine sarımsakların tadı geçtikten sonra domatesleri ve baharatları ekliyoruz 10-15 dakika kavurduktan sonra ocaktan alıyoruz.

1 saat önce dolaptan çıkardığımız hamuru unladığımız tezgahta istediğimiz kalınlığı gelene kadar açıyoruz . ( bence ince olması daha lezzetli oluyor ). Tepsimizi zeytinyağı ile yağlayıp hamuru tepsiye koyuyoruz üstüne hazırladığımız domates sosunu bolca sürüyoruz.

Şimdi işin en zevkli kısmı Pizzamızı bu aşamaya getirdikten sonra özgürsünüz. İstediğiniz her şeyi üzerine koyabilirsiniz. ( sucuk, sosis, salam, mantar, kabak, patlıcan, biber, soğan, domates, deniz ürünleri, et, tavuk, zeytin, peynir çeşitleri v.s ) Ben etçil bir arkadaş grubuna sahip olduğum için sucuk,salam,sosis,zeytin ve mantar kullandım. Malzemeleri istediğiniz gibi doğrayıp pizzanın üstüne diziyoruz. 200 derecelik fırında yaklaşık 30 dakika kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra bolca rendelediğimiz kaşarı ( yine dediğim gibi her türlü peynir ekleyebilirsiniz üzerine ) pizzayı fırından çıkarmadan önce üstüne koyup eriyene kadar bekliyoruz. Sonrada bayılana kadar yiyoruz J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder