6 Ekim 2012 Cumartesi

Bolonez Soslu Fırın Makarna

Kursta sonunda bir şeyler ortaya çıkarmaya başladım. Mutfakta saatlerin nasıl geçtiğini ağrıyan belim ve guruldayan karnım sayesinde farkediyorum :) Herşey çok çok keyifli. Bu hafta 7-8 çeşit sos yaptık. Yaptığımız sosları kaplara koyup evlere götürüyoruz annelere babalara show yapıcaz ya :)
Bu hafta yaptığımız soslardan en lezzetlisi Bolonez Sos ve ondan türeyen fırında makarna :)

Bolonez Sos Malzemeleri

- Yarım kilo dana kıyma
- 1 diş sarımsak
- yarım soğan
- 1 adet defne yaprağı
- 1 çorba kaşığı domates salçası
- yarım kilo domates
- yarım havuç
- yarım kereviz sapı
- bir çorba kaşığı sıvıyağ
- tuz
- karabiber

Yağımızı tencereye koyup ısındıktan sonra kıymamızı ekliyoruz ve iyice kavuruyoruz. Rendelediğimiz havuçlarımız ekliyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz. Ardından çok minik minik doğradığımız kereviz sapı, soğan ve sarımsağı sırasıyla tenceremize ekliyoruz ve iyice kavuruyoruz. Domates salçasımızı ekliyoruz. Domateslerimizin kabuklarını soyup onlarıda küçük küçük doğradıktan sonra tenceremize ekliyoruz. Defne yaprağımızıda tencereye ilave ediyoruz. Kıyma suyunu çekene kadar yaklaşık 20-30 dakika kaynatıyoruz. En son tuz ve karabiberimizi ( değirmende çekilmiş ise daha iyi olur ) ilave ediyoruz. Defne yaprağını içinden çıkarıyoruz. ve sosumuz hazır. Diğer bir tarafta fırın makarnamızı haşlıyoruz. Bolonez sos ile karıştırıp borcam'a aktarıyoruz. Üzerine evde mevcut olan peynir karışımınlarını ( ben rokfor ve eski kaşar rendeledim ) ekleyip fırına sürüyoruz.
Ve işte muhteşem sonnn....





Şahane üniformam ve ben :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder